donderdag 2 augustus 2012

Play Card Cookies

Voor de koekjes heb ik gekozen voor de meest simpele, normale zandkoekjes die je je maar kan bedenken. Desondanks vind ik ze altijd erg lekker.Met dit recept maak je over het algemeen 20-30 koekjes, enigszins afhankelijk van de grootte van de koekjes. 


Ingrediënten koekjes
50 gram witte basterdsuiker
75 gram boter (op kamertemperatuur)
100 gram bloem
1 zakje vanillesuiker
snufje zout

Ingrediënten decoratie
Decoratiestiften (bijv. van Dr. Oetker)
of
Royal Icing (zie dit recept)
Rode kleurstof

Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 200C. Doe de basterdsuiker, vanillesuiker en zout in een kom en roer het door elkaar. Snijd de boter in kleine stukjes en voeg het samen met de bloem toe aan de suiker. Kneed de ingrediënten tot een stevige deegbal.

Rol het deeg op een met bloem bestoven werkblad uit tot ongeveer een halve centimeter dikte. Steek met een uitsteker de gewenste vorm uit, of snij de vorm uit de deeglap. Leg de koekjes op een ovenplaat bedekt met bakpapier en bak ze ongeveer 15 minuten in de oven tot ze lichtbruin zijn.

Zodra ze afgekoeld zijn kan je ze bespuiten met de icing of decoratiestiften. De icing had ik rood gekleurd, maar zwart of wit kan natuurlijk ook. Voor het Alice-feestje had ik met een uitsteker klavers, schoppen, harten en ruiten uitgestoken. Deze vorm spoot ik als rand nogmaals op de koekjes. Simpel doch effectief!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten